Repülés: blog

Szeretettel köszöntelek a Sirály Repülő Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is a Sirály Repklubbhoz Repülni ma már ugyan olyan hétköznapi és elérhető lehetőség, mint autózni a városban! Regisztrálj és a misztikum elpárolog, az ismeretlen és a félelmetes érthetővé, baráttá válik. Ismerd meg a kisgépes repülés titkait.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 127 db
  • Videók - 20 db
  • Blogbejegyzések - 30 db
  • Fórumtémák - 4 db
  • Linkek - 3 db

Üdvözlettel,

Sirály Repülő Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Sirály Repülő Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is a Sirály Repklubbhoz Repülni ma már ugyan olyan hétköznapi és elérhető lehetőség, mint autózni a városban! Regisztrálj és a misztikum elpárolog, az ismeretlen és a félelmetes érthetővé, baráttá válik. Ismerd meg a kisgépes repülés titkait.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 127 db
  • Videók - 20 db
  • Blogbejegyzések - 30 db
  • Fórumtémák - 4 db
  • Linkek - 3 db

Üdvözlettel,

Sirály Repülő Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Sirály Repülő Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is a Sirály Repklubbhoz Repülni ma már ugyan olyan hétköznapi és elérhető lehetőség, mint autózni a városban! Regisztrálj és a misztikum elpárolog, az ismeretlen és a félelmetes érthetővé, baráttá válik. Ismerd meg a kisgépes repülés titkait.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 127 db
  • Videók - 20 db
  • Blogbejegyzések - 30 db
  • Fórumtémák - 4 db
  • Linkek - 3 db

Üdvözlettel,

Sirály Repülő Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Sirály Repülő Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is a Sirály Repklubbhoz Repülni ma már ugyan olyan hétköznapi és elérhető lehetőség, mint autózni a városban! Regisztrálj és a misztikum elpárolog, az ismeretlen és a félelmetes érthetővé, baráttá válik. Ismerd meg a kisgépes repülés titkait.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 127 db
  • Videók - 20 db
  • Blogbejegyzések - 30 db
  • Fórumtémák - 4 db
  • Linkek - 3 db

Üdvözlettel,

Sirály Repülő Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Sirály hírei

Leonardo da VinciA XV. század nagy gondolkodója,

 Leonardo da Vinci volt az elsők között, aki foglalkozott a repülés technológiájával, és mindezt tudományos alapon tette. Jegyzeteit évszázadokkal halála után találták meg. A megtervezett gépeket nem próbálta megépíteni, valószínűleg tisztában volt azzal, hogy sokkal könnyebb anyagra lenne szükség megépítésükhöz, mint ami rendelkezésére áll. Egészen pontosan szárnymozgató gépezeteket tervezett, hiszen arra nagyon hamar rájött, hogy az ember karja túl gyenge, ezáltal alkalmatlan a szárnyak mozgatására.

Utolsó hozzászólás

Tóth Sándorné Veranéni üzente 13 éve

nem mondod??

Tovább 

 

Teljes nevén Amelia Mary Earhart. 1897-ben született, 1937-ben tűnt el a Csendes-óceán felett. Ő volt az első jelentős női pilóta, a repülés úttörője. Nagyon sok olyan utat tett meg Lockheed Vega monoplán gépével, mely férfiak számára is erőt próbáló lett volna.

  • 1928. Két társával együtt átrepülte az Atlanti-óceánt.
  • 1932. Egyedül repülte át az Atlanti-óceánt.
  • 1934. Hawaii-ról Kaliforniába repült. (Az előtte próbálkozók mind a tengerbe zuhantak ezen az úton.)
  • 1937.

Tovább 

 
Gyanús kényszerleszállás Pecsenyédnél
2010. Március 10. szerda, 10:11

 

Cessna (a kép illusztráció)

 

Kényszerleszállást hajtott végre egy Cessna típusú repülőgép az ausztriai Pecsenyédnél (Pöttsching) amikor a pilóta műszaki nehézségeket észlelt repülés közben.

A gépen a földetéréskor senki sem sérült meg. A motor átvizsgálásakor azonban gyanús jeleket észleltek, amelyek arra utaltak, hogy valaki szándékosan rontotta el.

Tovább 

Cessna 152: "A repülési szint: 3700." (gy.k.: FL3700 = 370000 láb = kb. 113km.)
Irányító: "Vettem, hívja a Houston-i űrközpontot!"

___

727-es pilótája: "Tudta, hogy 2000 dollárunkba kerül egy 360 fokos forduló ezzel a géppel?"
Irányító: "Vettem, akkor 4000 dollárnyit kérnék."

___

Beech Baron: "Uh, Torony, erősítse meg, hogy a 747-es előtt kell gurulnom."
Torony: "Nyugi, nem éhes."

___

Tanuló: "Eltévedtem. Egy tó fölött vagyok és a nagy E fele megyek."
Irányító: "Csináljon néhány 90 fokos fordulót, hogy be tudjam azonosítani a radaron." (Rövid szünet)
Irányító: "OK.

Tovább 

A helikopter kifejlesztésében komoly érdemei voltak honfitársainknak, csakhogy nem azoknak, akikről ezt évtizedekig állították – hívta fel a figyelmemet egy HVG-ben megjelent írására Lőrinc László. Egy kitűnő önmenedzselő története, aki a Rákosi-kor botcsinálta repüléstörténeti illetékeseivel el tudta hitetni, hogy ő egy méltatlanul mellőzött nagy feltaláló és egy elfeledett testvérpár munkássága.

A hazai közvélemény és technikatörténet a helikopter kifejlesztésében magyar illetékességet emleget, de nem feltétlenül mindig ugyanazt – írja Lőrinc László januári cikkében.

Tovább 

network.hu

 Interaktív betekintés a pilótafülkébe.

 

Nézz körbe, nagyíts rá a téged érdeklő legapróbb részletekre. A séta és túrarepülések nagy része ilyen repülőgéppel zajlik.

Megtekintéshez katt ide!

 

 

 Mozgatás: bal egérgomb (lenyomva). Nagyítás/kicsinyítés: SHIFT/CTRL billentyű vagy az egér scroll.

Szu-27-es fogott el egy Cessnát .
Az Oroszország nyugati részén lévő szmolenszki körzetben egy Cessna 182 típusú kisrepülőgép engedélyek nélkül szállt fel, ezért riasztották a Szu-27-es vadászgépet - nyilatkozta Vlagyimir Drik, az orosz légierő sajtószóvivője. Elmondása szerint a könnyű, motoros kisgép a kötelező repülési engedélyek nélkül szállt fel egy polgári repülőtérről.
A repülőgépet a légelhárítás észlelte, majd riasztották a tveri körzetből a készültségi szolgálatot ellátó Szu-27-est.

Tovább 

network.hu

 Ősrepülők

 

A repülés az ember régi vágya, számtalan kísérletet tettek bátor feltalálók, hogy a levegőt az ember számára meghódítsák. A kezdeti, fantasztikusnak tűnő álmok után – először 1783. június 5-én emelkedett ember a magasba: ekkor szállt fel a Mongolfier fivérek hőlégballonja. A léghajózás legjelentősebbnek minősíthető, magyar alakja Schwarz Dávid, keszthelyi születésű feltaláló, aki javasolta, hogy a léghajók testét könnyűfémből építsék.

Utolsó hozzászólás

Orosz Dóra üzente 13 éve

Kedves Zoltán,
Mindenekelőtt - ez a cikk nagyon szépen foglalja össze a magyar repülés történetét!!
Nagyon fontos hiányt tölt be, azt hiszem kevés hasonló cikk, blog-post van erről az amúgy nagyon is fontos és érdekes témáról.

Ezt azért is gondolom, mert néhai Édesapám, Orosz Jenő, de kollégái Samu Béla vagy Hatházi Dániel ( a helipkopteresek) nevével is nagyon ritkán találkozom.
Most, Rubik Ernő születésének 100. évfordulója alkalmából kicsit többet lehet hallani a magyar, és még a magyar polgári repülés, sportrepülés történetéről is. Azt gondolom, ami az átlagember számára elérhető, nem elég, hogy valóban köztudottá váljon a magyarok elöljáró munkája e téren. Sőt, ha jól tudom, a budapesti Közlekedési Múzeumban ( a Hermina útnál) le is vették a fent emlitett SOH 1 helikopternek a képét, ami pedig a háború utáni polgári repülés fontos és igen elismert kezdeményezése volt.

Az interneten, csak(!) a Debreceni Szemlében találtam egy cikket a 'A HELIKOPTERES REPÜLÉS ELSŐ 100 (?) ÉVE' cimmel.( http://www.mfk.unideb.hu/userdir/pokoradi/09_01.pdf) Sajnos abban , megdöbbenésemre, apám, Orosz Jenő, is rosszul került idézésre, u-i nem 1987-ben, hanem 1982-ben halt meg. Rubik bácsi is részt vett a temetésén, illetve ő búcsúztatta el a 'repülők' részéről.

Kérem ,ha ezen a téren több forrást ismer, kérem tudasson: apámat nagyon szerettük és a neki is 'élete' volt a repülés, a gépek és a sport. Ha lesz alkalmam, időm, rengeteg képre emlékszem apámékról ( a helikopteresekről), amit rendezni szeretnék, és szívesen meg is osztanék ilyen célokra. Sajnos Hatházi és később Samu Béla bácsi is meghalt, sőt Hatházi bácsi fiát sem találtam a Műszaki Egyetemen

Üdvözletem. Boldog Ünnepeket és Új Évet kívánok,

Tovább 

network.hu

 2010. február 01 és 2010. december 20 között, a Sirály Repüléskoordinációs Iroda bármely kisgépes repülőprogramját megrendelő természetes személy repülőjegye egy sorsjegy is, melynek nettó (laedózott) főnyereménye 5millió forint!

Ebben a közösségben ingyenes lehetsz VIP "repülőklubtag", azaz elsőként értesülhetsz akciós repülési lehetőségekről, játékokban séta és élményrepülést nyerhetsz.

 Frissebb bejegyzések

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu