Szeretettel köszöntelek a Sirály Repülő Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is a Sirály Repklubbhoz Repülni ma már ugyan olyan hétköznapi és elérhető lehetőség, mint autózni a városban! Regisztrálj és a misztikum elpárolog, az ismeretlen és a félelmetes érthetővé, baráttá válik. Ismerd meg a kisgépes repülés titkait.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Sirály Repülő Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Sirály Repülő Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is a Sirály Repklubbhoz Repülni ma már ugyan olyan hétköznapi és elérhető lehetőség, mint autózni a városban! Regisztrálj és a misztikum elpárolog, az ismeretlen és a félelmetes érthetővé, baráttá válik. Ismerd meg a kisgépes repülés titkait.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Sirály Repülő Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Sirály Repülő Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is a Sirály Repklubbhoz Repülni ma már ugyan olyan hétköznapi és elérhető lehetőség, mint autózni a városban! Regisztrálj és a misztikum elpárolog, az ismeretlen és a félelmetes érthetővé, baráttá válik. Ismerd meg a kisgépes repülés titkait.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Sirály Repülő Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Sirály Repülő Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is a Sirály Repklubbhoz Repülni ma már ugyan olyan hétköznapi és elérhető lehetőség, mint autózni a városban! Regisztrálj és a misztikum elpárolog, az ismeretlen és a félelmetes érthetővé, baráttá válik. Ismerd meg a kisgépes repülés titkait.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Sirály Repülő Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Leonardo da VinciA XV. század nagy gondolkodója,
Leonardo da Vinci volt az elsők között, aki foglalkozott a repülés technológiájával, és mindezt tudományos alapon tette. Jegyzeteit évszázadokkal halála után találták meg. A megtervezett gépeket nem próbálta megépíteni, valószínűleg tisztában volt azzal, hogy sokkal könnyebb anyagra lenne szükség megépítésükhöz, mint ami rendelkezésére áll. Egészen pontosan szárnymozgató gépezeteket tervezett, hiszen arra nagyon hamar rájött, hogy az ember karja túl gyenge, ezáltal alkalmatlan a szárnyak mozgatására.
Teljes nevén Amelia Mary Earhart. 1897-ben született, 1937-ben tűnt el a Csendes-óceán felett. Ő volt az első jelentős női pilóta, a repülés úttörője. Nagyon sok olyan utat tett meg Lockheed Vega monoplán gépével, mely férfiak számára is erőt próbáló lett volna.
|
|
Gyanús kényszerleszállás Pecsenyédnél |
2010. Március 10. szerda, 10:11 |
Cessna (a kép illusztráció)
Kényszerleszállást hajtott végre egy Cessna típusú repülőgép az ausztriai Pecsenyédnél (Pöttsching) amikor a pilóta műszaki nehézségeket észlelt repülés közben. A gépen a földetéréskor senki sem sérült meg. A motor átvizsgálásakor azonban gyanús jeleket észleltek, amelyek arra utaltak, hogy valaki szándékosan rontotta el. |
14 éve | Zbinyovszky Zoltán | 0 hozzászólás
Cessna 152: "A repülési szint: 3700." (gy.k.: FL3700 = 370000 láb = kb. 113km.)
Irányító: "Vettem, hívja a Houston-i űrközpontot!"
___
727-es pilótája: "Tudta, hogy 2000 dollárunkba kerül egy 360 fokos forduló ezzel a géppel?"
Irányító: "Vettem, akkor 4000 dollárnyit kérnék."
___
Beech Baron: "Uh, Torony, erősítse meg, hogy a 747-es előtt kell gurulnom."
Torony: "Nyugi, nem éhes."
___
Tanuló: "Eltévedtem. Egy tó fölött vagyok és a nagy E fele megyek."
Irányító: "Csináljon néhány 90 fokos fordulót, hogy be tudjam azonosítani a radaron." (Rövid szünet)
Irányító: "OK.
A helikopter kifejlesztésében komoly érdemei voltak honfitársainknak, csakhogy nem azoknak, akikről ezt évtizedekig állították – hívta fel a figyelmemet egy HVG-ben megjelent írására Lőrinc László. Egy kitűnő önmenedzselő története, aki a Rákosi-kor botcsinálta repüléstörténeti illetékeseivel el tudta hitetni, hogy ő egy méltatlanul mellőzött nagy feltaláló és egy elfeledett testvérpár munkássága.
A hazai közvélemény és technikatörténet a helikopter kifejlesztésében magyar illetékességet emleget, de nem feltétlenül mindig ugyanazt – írja Lőrinc László januári cikkében.
Interaktív betekintés a pilótafülkébe.
Nézz körbe, nagyíts rá a téged érdeklő legapróbb részletekre. A séta és túrarepülések nagy része ilyen repülőgéppel zajlik.
Mozgatás: bal egérgomb (lenyomva). Nagyítás/kicsinyítés: SHIFT/CTRL billentyű vagy az egér scroll.
14 éve | Zbinyovszky Zoltán | 0 hozzászólás
Ősrepülők
A repülés az ember régi vágya, számtalan kísérletet tettek bátor feltalálók, hogy a levegőt az ember számára meghódítsák. A kezdeti, fantasztikusnak tűnő álmok után – először 1783. június 5-én emelkedett ember a magasba: ekkor szállt fel a Mongolfier fivérek hőlégballonja. A léghajózás legjelentősebbnek minősíthető, magyar alakja Schwarz Dávid, keszthelyi születésű feltaláló, aki javasolta, hogy a léghajók testét könnyűfémből építsék.
14 éve | Zbinyovszky Zoltán | 0 hozzászólás
Ebben a közösségben ingyenes lehetsz VIP "repülőklubtag", azaz elsőként értesülhetsz akciós repülési lehetőségekről, játékokban séta és élményrepülést nyerhetsz.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás