Repülés Blog: 2010. március

Szeretettel köszöntelek a Sirály Repülő Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is a Sirály Repklubbhoz Repülni ma már ugyan olyan hétköznapi és elérhető lehetőség, mint autózni a városban! Regisztrálj és a misztikum elpárolog, az ismeretlen és a félelmetes érthetővé, baráttá válik. Ismerd meg a kisgépes repülés titkait.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 127 db
  • Videók - 20 db
  • Blogbejegyzések - 30 db
  • Fórumtémák - 4 db
  • Linkek - 3 db

Üdvözlettel,

Sirály Repülő Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Sirály Repülő Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is a Sirály Repklubbhoz Repülni ma már ugyan olyan hétköznapi és elérhető lehetőség, mint autózni a városban! Regisztrálj és a misztikum elpárolog, az ismeretlen és a félelmetes érthetővé, baráttá válik. Ismerd meg a kisgépes repülés titkait.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 127 db
  • Videók - 20 db
  • Blogbejegyzések - 30 db
  • Fórumtémák - 4 db
  • Linkek - 3 db

Üdvözlettel,

Sirály Repülő Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Sirály Repülő Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is a Sirály Repklubbhoz Repülni ma már ugyan olyan hétköznapi és elérhető lehetőség, mint autózni a városban! Regisztrálj és a misztikum elpárolog, az ismeretlen és a félelmetes érthetővé, baráttá válik. Ismerd meg a kisgépes repülés titkait.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 127 db
  • Videók - 20 db
  • Blogbejegyzések - 30 db
  • Fórumtémák - 4 db
  • Linkek - 3 db

Üdvözlettel,

Sirály Repülő Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Sirály Repülő Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is a Sirály Repklubbhoz Repülni ma már ugyan olyan hétköznapi és elérhető lehetőség, mint autózni a városban! Regisztrálj és a misztikum elpárolog, az ismeretlen és a félelmetes érthetővé, baráttá válik. Ismerd meg a kisgépes repülés titkait.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 127 db
  • Videók - 20 db
  • Blogbejegyzések - 30 db
  • Fórumtémák - 4 db
  • Linkek - 3 db

Üdvözlettel,

Sirály Repülő Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Sirály hírei - 2010. március

Leonardo da VinciA XV. század nagy gondolkodója,

 Leonardo da Vinci volt az elsők között, aki foglalkozott a repülés technológiájával, és mindezt tudományos alapon tette. Jegyzeteit évszázadokkal halála után találták meg. A megtervezett gépeket nem próbálta megépíteni, valószínűleg tisztában volt azzal, hogy sokkal könnyebb anyagra lenne szükség megépítésükhöz, mint ami rendelkezésére áll. Egészen pontosan szárnymozgató gépezeteket tervezett, hiszen arra nagyon hamar rájött, hogy az ember karja túl gyenge, ezáltal alkalmatlan a szárnyak mozgatására.

Utolsó hozzászólás

Tóth Sándorné Veranéni üzente 13 éve

nem mondod??

Tovább 

 

Teljes nevén Amelia Mary Earhart. 1897-ben született, 1937-ben tűnt el a Csendes-óceán felett. Ő volt az első jelentős női pilóta, a repülés úttörője. Nagyon sok olyan utat tett meg Lockheed Vega monoplán gépével, mely férfiak számára is erőt próbáló lett volna.

  • 1928. Két társával együtt átrepülte az Atlanti-óceánt.
  • 1932. Egyedül repülte át az Atlanti-óceánt.
  • 1934. Hawaii-ról Kaliforniába repült. (Az előtte próbálkozók mind a tengerbe zuhantak ezen az úton.)
  • 1937.

Tovább 

 
Gyanús kényszerleszállás Pecsenyédnél
2010. Március 10. szerda, 10:11

 

Cessna (a kép illusztráció)

 

Kényszerleszállást hajtott végre egy Cessna típusú repülőgép az ausztriai Pecsenyédnél (Pöttsching) amikor a pilóta műszaki nehézségeket észlelt repülés közben.

A gépen a földetéréskor senki sem sérült meg. A motor átvizsgálásakor azonban gyanús jeleket észleltek, amelyek arra utaltak, hogy valaki szándékosan rontotta el.

Tovább 

Cessna 152: "A repülési szint: 3700." (gy.k.: FL3700 = 370000 láb = kb. 113km.)
Irányító: "Vettem, hívja a Houston-i űrközpontot!"

___

727-es pilótája: "Tudta, hogy 2000 dollárunkba kerül egy 360 fokos forduló ezzel a géppel?"
Irányító: "Vettem, akkor 4000 dollárnyit kérnék."

___

Beech Baron: "Uh, Torony, erősítse meg, hogy a 747-es előtt kell gurulnom."
Torony: "Nyugi, nem éhes."

___

Tanuló: "Eltévedtem. Egy tó fölött vagyok és a nagy E fele megyek."
Irányító: "Csináljon néhány 90 fokos fordulót, hogy be tudjam azonosítani a radaron." (Rövid szünet)
Irányító: "OK.

Tovább 

A helikopter kifejlesztésében komoly érdemei voltak honfitársainknak, csakhogy nem azoknak, akikről ezt évtizedekig állították – hívta fel a figyelmemet egy HVG-ben megjelent írására Lőrinc László. Egy kitűnő önmenedzselő története, aki a Rákosi-kor botcsinálta repüléstörténeti illetékeseivel el tudta hitetni, hogy ő egy méltatlanul mellőzött nagy feltaláló és egy elfeledett testvérpár munkássága.

A hazai közvélemény és technikatörténet a helikopter kifejlesztésében magyar illetékességet emleget, de nem feltétlenül mindig ugyanazt – írja Lőrinc László januári cikkében.

Tovább 

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu