Repülés: A repülés története röviden

Szeretettel köszöntelek a Sirály Repülő Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is a Sirály Repklubbhoz Repülni ma már ugyan olyan hétköznapi és elérhető lehetőség, mint autózni a városban! Regisztrálj és a misztikum elpárolog, az ismeretlen és a félelmetes érthetővé, baráttá válik. Ismerd meg a kisgépes repülés titkait.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 127 db
  • Videók - 20 db
  • Blogbejegyzések - 30 db
  • Fórumtémák - 4 db
  • Linkek - 3 db

Üdvözlettel,

Sirály Repülő Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Sirály Repülő Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is a Sirály Repklubbhoz Repülni ma már ugyan olyan hétköznapi és elérhető lehetőség, mint autózni a városban! Regisztrálj és a misztikum elpárolog, az ismeretlen és a félelmetes érthetővé, baráttá válik. Ismerd meg a kisgépes repülés titkait.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 127 db
  • Videók - 20 db
  • Blogbejegyzések - 30 db
  • Fórumtémák - 4 db
  • Linkek - 3 db

Üdvözlettel,

Sirály Repülő Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Sirály Repülő Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is a Sirály Repklubbhoz Repülni ma már ugyan olyan hétköznapi és elérhető lehetőség, mint autózni a városban! Regisztrálj és a misztikum elpárolog, az ismeretlen és a félelmetes érthetővé, baráttá válik. Ismerd meg a kisgépes repülés titkait.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 127 db
  • Videók - 20 db
  • Blogbejegyzések - 30 db
  • Fórumtémák - 4 db
  • Linkek - 3 db

Üdvözlettel,

Sirály Repülő Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Sirály Repülő Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is a Sirály Repklubbhoz Repülni ma már ugyan olyan hétköznapi és elérhető lehetőség, mint autózni a városban! Regisztrálj és a misztikum elpárolog, az ismeretlen és a félelmetes érthetővé, baráttá válik. Ismerd meg a kisgépes repülés titkait.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 127 db
  • Videók - 20 db
  • Blogbejegyzések - 30 db
  • Fórumtémák - 4 db
  • Linkek - 3 db

Üdvözlettel,

Sirály Repülő Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Leonardo da VinciA XV. század nagy gondolkodója,

 Leonardo da Vinci volt az elsők között, aki foglalkozott a repülés technológiájával, és mindezt tudományos alapon tette. Jegyzeteit évszázadokkal halála után találták meg. A megtervezett gépeket nem próbálta megépíteni, valószínűleg tisztában volt azzal, hogy sokkal könnyebb anyagra lenne szükség megépítésükhöz, mint ami rendelkezésére áll. Egészen pontosan szárnymozgató gépezeteket tervezett, hiszen arra nagyon hamar rájött, hogy az ember karja túl gyenge, ezáltal alkalmatlan a szárnyak mozgatására.

Rajta kívül voltak más kísérletezők, akik nagy része belehalt kísérleteibe, miközben szárnyakkal felszerelkezve ugrottak le sziklákról a mélybe. A XVIII. századig azonban nem történt számottevő felfedezés a repülés tekintetében.HőlégballonAz első hőlégballonos repülés Franciaországban történt, Párizs mellett, 1783. október 19-én. A hőlégballont Josef és Etienne Montgolfier kísérletezték ki. Először vízgőzzel és papír ballonnal kísérleteztek, majd tökéletesítették a hőlégballont. Az első két ember, aki hőlégballonnal repült, Pilatre de Rozier orvos és Francios d’Arlandes márki volt.
Az első hőlégballonos repülés csaknem fél óra hosszát tartott, és hét és fél kilométert tett meg két utasával.LéghajóA léghajó abban különbözik a léggömbtől, hogy kormányozható. A töltőgáz eredetileg hidrogén, később hélium volt. A léghajó a léggömb fejlődése során alakult ki. Először szivar alakú ballonokat hoztak létre, majd az irányítás, a gőzgép feltalálása révén vált kivitelezhetővé. Az első gőzgép segítségével hajtott léghajót George Cayley építette 1852-ben, ám ez még a léggömbhöz volt hasonló. Az első alumínium szerkezetű léghajót Schwarz Dávid tervezte, majd a halála után Ferdinand von Zeppelin szabadalmaztatta. Hamarosan kedvelt utasszállító járművé vált Európa és Amerika között.

 

Légcsavar

Bár sokan vitatják, jelenlegi adatok szerint a Wright fivérek építették az első repülőgépet, mely irányítható és motorral hajtott volt. Ezt a repülőgépet fából faragott légcsavar és motor hajtotta. A motor könnyű volt és erős, a légcsavar hatékonysága igen magas. A mai napig a Wright fivérek által kidolgozott elv alapján készítik a légcsavarokat.

A testvérek a századfordulón Kitty Hawkba költöztek, mivel itt biztosítva volt számukra a folyamatos erős szél. Itt évente új siklórepülőt építettek, sok újítást vezettek be, és rengeteget repültek. Mindeközben a légcsavarral és a motorral kísérleteztek, mire 1903-ban megépítették a Wright Flyert, mellyel, még abban az évben repültek 279 métert.

A következő igazinak nevezhető repülőgép Louis Blériot francia mérnök gépe volt, ki 1909-ben átrepült a La Manche csatorna felett. A távolság 37 kilométer volt, melyet a pilóta 36 perc alatt teljesített.

Címkék: a repülés története röviden

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Tóth Sándorné Veranéni üzente 13 éve

nem mondod??

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu