Szeretettel köszöntelek a Sirály Repülő Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is a Sirály Repklubbhoz Repülni ma már ugyan olyan hétköznapi és elérhető lehetőség, mint autózni a városban! Regisztrálj és a misztikum elpárolog, az ismeretlen és a félelmetes érthetővé, baráttá válik. Ismerd meg a kisgépes repülés titkait.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Sirály Repülő Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Sirály Repülő Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is a Sirály Repklubbhoz Repülni ma már ugyan olyan hétköznapi és elérhető lehetőség, mint autózni a városban! Regisztrálj és a misztikum elpárolog, az ismeretlen és a félelmetes érthetővé, baráttá válik. Ismerd meg a kisgépes repülés titkait.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Sirály Repülő Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Sirály Repülő Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is a Sirály Repklubbhoz Repülni ma már ugyan olyan hétköznapi és elérhető lehetőség, mint autózni a városban! Regisztrálj és a misztikum elpárolog, az ismeretlen és a félelmetes érthetővé, baráttá válik. Ismerd meg a kisgépes repülés titkait.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Sirály Repülő Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Sirály Repülő Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is a Sirály Repklubbhoz Repülni ma már ugyan olyan hétköznapi és elérhető lehetőség, mint autózni a városban! Regisztrálj és a misztikum elpárolog, az ismeretlen és a félelmetes érthetővé, baráttá válik. Ismerd meg a kisgépes repülés titkait.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Sirály Repülő Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az amerikai légügyi hatóság megadta a repülési engedélyt a Transition nevű kétéltű járgánynak, amely hol könnyű sportrepülő, hol pedig autó.
A Terrafugia cég elsősorban könnyű sportrepülőnek készítette a Transitiont. Ez az amerikai engedélyezési besorolás szerint a legkisebb és a legkönnyebben vezethető magánrepülők kategóriája, a súlya legfeljebb 1320 font, azaz 600 kiló lehet.
A gyártónak pont a súlykorlát jelentette a gondot, amikor autóvá alakítható repülőt tervezett: a súlyhatárba nem fértek bele az autó kötelező biztonsági felszerelései, egyebek között a légzsákok és karosszéria ütközési energiát elnyelő elemei. Az amerikai légügyi hatóság végül kivételesen engedélyezte, hogy a Transition 120 fonttal, azaz nem egészen 55 kilóval túllépje a súlyhatárt.
A levegőben 185 kilométeres sebességgel repül, hatósugara 740 kilométer.
Az, hogy a járgány így is könnyű sportrepülőnek számít rendkívül fontos, mert ebben a kategóriában már 20 órányi oktató repüléssel megszerezhető a légi jogosítvány.
A kétüléses kis repülő szárnyai felhajtása után közönséges autóként közlekedhet a közutakon, normális autós sebességgel, még a fogyasztása is alacsony. Egy átlagos garázsban is tárolni lehet. A szárnyakat elektromotor állítja fel, vagy éppen le, ha azt autó megérkezik a reptérre, hogy felszálljon.
A gyártó szerint a Transition legnagyobb előnye a biztonság: ha rossz az idő, a repülővel közlekedők vagy a földön ragadnak, vagy vállalják a kockázatos utat. A Transition viszont ilyenkor autóként, biztonságosan is megteheti az utat. Eddig 70 megrendelő tette le a 10 ezer dolláros foglalót a 194 ezer dollárba kerülő repülő autóra.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Szenzációs repülési világrekord, avagy csak repül és repül…
26 órás repülőút üzemanyag nélkül
Gyanús kényszerleszállás Pecsenyédnél...
Nézz körbe egy Cessna túrarepülőgép pilótafülkéjében!